Servei comunitari a 4t d’ESO

Curs 2018-2019

Per tercer any els alumnes de 4t d’ESO han participat en el projecte de servei comunitari sobre salut mental. És un projecte que es fa per conscienciar als alumnes i a través d’aquests a les seves famílies, els seus amics, etc, que hem de lluitar contra l’estigma que pateixen les persones amb malalties mentals i que en moltes ocasions porta a aquestes persones a patir discriminació.

Per tercer any hem col·laborat amb les següents institucions de la nostra ciutat: AMMAME, ActivaMent i Club Social. Aquest any també hem iniciat la col·laboració amb Fundació Tallers. Els alumnes de 4t d’ESO volem donar les gràcies a aquestes institucions per la seva col·laboració i sobretot pel sentiment i l’estima que posen en aquest projecte.

Al llarg del curs hem fet xerrades i tallers tant a classe com a la seu d’alguna de les institucions. Aquestes activitats ens han servit per tenir una nova perspectiva de la nostra societat ja que, de no ser per projectes com aquest segur que seria difícil d’adquirir.

És digne d’admirar com parlen els familiars dels seus fills, germans, cosins, etc. i com ens han fet veure que són persones tan vàlides i dignes com qualsevol altre persona de la nostra societat i que no se les ha d’estigmatitzar ni se les ha d’arraconar, sinó que s’ha de practicar la inclusió tant social com laboral.

No voldríem deixar passar l’oportunitat de dir lo valents que són les persones com la Laura, la Nuria, la Maribel, etc. que són capaços de parlar de la seva problemàtica amb la més absoluta normalitat. Perquè s’ha de reconèixer que s’ha de ser valent per admetre que tens un problema i que no et fa por parlar d’ell a la societat representada en aquest cas pels alumnes de classe. Pels alumnes és una lliçó d’humanitat i de valor que en alguns casos canvia la forma de veure la vida i la societat en la que vivim.

També els alumnes voldríem agrair al Dani i a la Carme per la seva tasca i pel seu saber estar. Són educadors socials que treballen a la seu del Club Social de Santa coloma i que fan una tasca impagable en pro de la integració social de les persones amb problemes de salut mental.

Servei Comunitari

El curs 2016-17 els alumnes de 4t d’ESO del col·legi Fuster van iniciar un projecte de servei comunitari anomenat “Com vas de salut mental?”.

Aquest projecte neix de la manca d’informació que tenen els adolescents sobre la salut mental, quins problemes comporta, i quines són les malalties mentals més freqüents. No hem d’oblidar que 1 de cada 5 adolescents pateixen o patiran problemes de salut mental.

Veiem, doncs, com l’impacte dels problemes de salut mental en joves és suficientment important com per treballar-hi a l’aula. Aquest projecte també té com objectiu lluitar contra l’estigma en salut mental que hi ha a la nostra societat.

Aquest projecte s’ha fet realitat gràcies al alumnes de 4t d’ESO i a institucions que treballen la salut mental a la nostra ciutat com AMMAME, ActivaMent i Club social i la col·laboració d’Obertament.

Al llarg del curs fem activitats com:

• Xerrades de familiars i malats mentals.
  • Difusió dels projectes que fan les institucions amb les que col·laborem.
  • Jornades esportives.
  • Representació d’una obra de teatre.

L’objectiu final d’aquest projecte és donar a conèixer als alumnes les malalties mentals i l’estigma (discriminació) que pateixen els malalts mentals, si és possible, que a través dels alumnes aquest missatge arribi a la societat.